Az idei volt az első próbaév, amely az új eljárási rendünkkel ment végig, s mivel tudjuk, hogy még nem működik tökéletesen, ezért itt az ideje, hogy levonjuk a tanulságokat, hogy jövőre tovább fejleszthessük és igazíthassuk ügyfeleink igényeihez azt.
Ennek érdekében kérdőívet hoztunk létre, melyet e-mailben küldtünk ki az egyesületek ügyintézőinek. Amennyiben valaki nem kapta meg a levelet, de szeretné kitölteni kérdőívünket, és ezzel segíteni munkánkat, kérjük, jelezze a seida.csaba@mlsz.hu e-mail címen!
A korábbi években – talán évtizedekben – ebben az időszakban napi szinten volt tapasztalható hivatalunkban a sorban állás az irodák előtt. Jellemző volt ez azért, mert gyakran ügyfeleink a feltöltés (korábban: papír alapú beadás) napján vagy másnap már személyesen jelentkeztek a dokumentumokért, s a helyszínen várták meg azok elkészültét, rosszabb esetben ott pótolták a hiányosságo(ka)t és tovább vártak a jóváhagyásra, így egyrészt jóval lassabban ment a feldolgozás, másrészt hátrányt szenved(het)tek azok, akik otthon vártak arra, hogy jóváhagyott státuszt kapjon a kérelmük és jöhessenek érte, pedig már korábban beadták. Idén az átigazolási időszak végét jelentő augusztus 31-i, pénteki (!) napon közel 350 kérelem került feltöltésre a rendszerbe, s a hétvége közelsége miatt ez extrém leterhelést jelentett ügyintézőinknek. Az ilyen „sűrű” napokon sokszor keresnek meg minket azzal, hogy csak egy darabra van szükségük, amit fel kellene dolgozni, de ha minden ilyen kérésnek eleget tennénk, akkor ugyanott tartanánk, mint korábban, egész nap „csak” 1-1 darabokat dolgoznánk fel és a többiek kerülnének hátrányba. Eljárási rendünkben maximum 8 nap átfutási időt adtunk meg, ami egy rövid időtől eltekintve átlagosan 2-4 nap volt (hiánytalan kérelem esetében). Ez azt jelenti, hogy aki vasárnap, esetleg hétfőn beadta a kérelmét, az jó eséllyel legkésőbb pénteken elvihette, de aki csak hét közben töltötte fel, annál előfordulhatott, hogy a soron következő hétvégén nem játszhatott az érintett játékosa. A kérelmek feldolgozásában további akadály volt a kezelhetetlen mennyiségű hívás (kb. napi 60-80 db) és e-mail (kb. napi 100 db), pedig az ezek során felmerülő kérdésekre a választ az egyesületek képviselői túlnyomórészt megtalálnák a NYIÁSZ-ban is, vagy éppen az IFA-val kapcsolatos problémáknál a HelpDesk az illetékesebb.
A felsorolt nehézségek méregfogát szerettük volna kihúzni azzal, hogy bevezettük és betartattuk az időrendi sorrendben való feldolgozást, az időpontfoglalást és a postázást.